6 Nisan 2012 Cuma

Ay Çöreği

. Bu tarifi www.portakalagaci.com dan aldım ancak bende kendim bazı değişiklikler yaptım. Tadan arkadaşlar tadını çok güzel buldular umarım sizlerde beğenirsiniz.Diğer sitemde yer alan bir tarif aynı tarihdeki arşivime taşımak istedim olmadı. yavaş yavaş eski sitedeki tariflerimi buraya aktarmak istiyorum.

Malzemeler
·      oda sıcaklığında 1 paket margarin
·      1,5 su bardağı pudra şekeri
·      yarım su bardağı ılık süt
·      1 paket  yaş maya aldığı kadar un
·      2 yumurta (1 tanesinin sarısı üzerine)
·      ½ paket vanilya
İç Malzemesi
·      2 su bardağı ceviz, dövülmüş
·      1 su bardağı çekilmiş bayat kek içi
·      1 çay bardağı pudra şekeri
·      1 su bardağı çekirdeksiz üzüm
·      2 tatlı kaşığı tarçın
·      1 kahve fincanı süt
Hazırlanışı
1.    Tüm malzemeleri koyup kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapın.
2.   Hamur beklerken bu arada içine konulacak malzemeleri bir kapta karıştırarak kıvamlı bir iç hazırlayın.
3.   Hamurun mayalanmasını beklemeden elinizle ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp oval şekilde elle açın.
4.   Açılan hamura bolca iç malzemesi koyup sigara gibi sarın.
5.   Sarılan bu hamurların iki ucu birbirine gelecek şekilde tepsiye dizip üzerine yumurta sarısı sürerek ılık bir ortamda en az yarım saat mayalandırın.
6.   Sıcak fırına koyup 30-35 dk pişirin.


Hiç yorum yok: