2 Nisan 2012 Pazartesi

Bebek Kurabiyesi


Bebek kurabiyesini kardeşimin bebeği için yaptım diğer sitemdeydi buraya da aktardım. Kurabiye tarifi benim daha öncede denediğim ve tadından memnum kaldığım Yeni yıl kurabiyesindekiyle aynı. Sadece bu kez üzerini şeker hamuruyla süsledim.
   
 Bebek kurabiyesi
Malzemeler
  • 1 yumurta
  • 150 gr tereyağ veya margarin(oda ısısında)
  • 1,5 su bardağı un (ben göz kararı kullandım
  • 1 çay bardağı mısır nişastası
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 çay kaşığı karbonat(silme)
  • 1 çay kaşığı zencefil(silme) (arzuya bağlı)
  • 1 çay kaşığı tarçın(tepeleme)
  • Bir paket vanilya
  • Beyaz şeker hamuru (ve renklendirmek için gıda boyası)

 

 
Hazırlanışı:
1.Tüm malzeme bir kabın içerisine konularak yoğurulur.
2.Yumurta ve margarinin oda ısısında olmasına dikkat edilir.
3.Yoğurma işlemi biten hamur toplanırken ve açma işlemi yapılırken buğday nişastasından yararlanılabilir.
4.Hamur 2 cm kalınlıkta açılarak şekilli kalıplarla kesilir. 170-180 derecelik fırında 13-15 dk arası pişirilir.
5.Pişen kurabiyelerin üzeri renkli şeker hamurları ile kaplanır.
6-Şeker hamurlarını kurabiye üzerlerine ballı su ile yapıştırdım.

Hiç yorum yok: