27 Haziran 2012 Çarşamba

vişneli sorbe

Çocuklar dondurmaya bayılır. Benimde iki canavarım var onlarda hergün 1-2 tane mutlaka yerler. Ama son zamanlarda sanıyorum sıcağında etkisiyle buz dondurmalara merak sarmışlar. bende onları yemelerini çok istemediğim için alternatif ararken gözüme sorbeler ilişti. Onların sevebileceğini düşündüm. Hem buz hemde lezzetli. Gerçektende yanılmamışım ilk deneme hem güzel oldu, hem de çocuklar tarafından çok beğenildi. Daha önce denemeyenler varsa tavsiye ederim.

MALZEMELER
  • 1 su bardağı çekirdeksiz vişne(dondurucuya yazın koymuştum)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı su

HAZIRLANIŞI
  1. Su ve şeker bir tencereye konulup şeker eriyinceye kadar kaynatılır.
  2. Daha sonra içerisine vişneler konulup 1-2 dk. da beraber kaynatılıp altı kapanır.
  3. Blender yardımıyla şekerli vişneler püre haline getyirilip bir kaba konularak soğuması beklenir.
  4. Soğuyan karışım buzluğa konularak donması sağlanır.Arada buzluktan çıkarılıp bir kaşık yardımıyla karıştırılır.
NOT:Ben öğleden sonra yapıp buzluğa koydup dışarı çıktım akşam yemekten sonra geldiğimde yenilecek kadar donmuştu.

Hiç yorum yok: