21 Temmuz 2012 Cumartesi

Ramazan menüsü 2.gün


2. GÜN MENÜSÜ
1-Yayla çorbası

2-Etli taze fasulye
3-Peynirli serme Börek
4-Salata
5-Soslu irmik tatlısı

                                            Serme Börek
Bu gün  gerek akşam yemeklerinde ikram edeceğiniz gerekse sahurda yiyebileceğiniz hafif bir börek yaptım. Sizlerede fikir olması amacıyla yayınlıyorum.
Malzemeler
·       4-5 adet yufka
·       1 su bardağı sıvı yağ
·       1 su bardağı süt
·       2 yumurta
İÇİ:
·       Peynir
·       Maydanoz
Hazırlanışı:                     
1-Öncelikle Peynir rendelenir içerisine kıyılmış maydanoz konularak iç hazırlanır. (İstediğiniz peyniri kullanabilirsiniz ben genellikle beyaz peynir kullanıyorum ama varsa birazda tulum peyniri ilave ediyorum çok güzel oluyor)
2-Daha sonra ayrı bir kapta yumurta, yağ ve süt çırpılarak böreğin sosu hazırlanır.
3-Son olarak bir tepsi yağlanır ve yufkalar dörde bölünerek yavaş yapaş tepsiye yerleştirilir.  Her yufka konulduğunda araya sos konulur.
4-Yufkanın yarısı tepsiye döşendikten sonra araya iç malzemesi yayılıp kalan yufka aynı şekilde peynirin üzerine soslanarak konulur.
5-Tüm yufkalar bittikten sonra kalan sos tepsinin en üstüne yayılarak börek fırında kızarana kadar pişirilip sıcak servis yapılır.

Hiç yorum yok: