23 Temmuz 2012 Pazartesi

Ramazan menüsü 4.gün

     
4. GÜN MENÜSÜ
1-Tarhana çorbası
2-Tas kebabı
3-Bezelyeli  şehriye pilav
4-Salata
5-Limonata

TARHANA ÇORBASI
Malzemeler
1.     1/2  su bardağı kuru tarhana
2.    1/2 çay bardağı sıvı yağ
3.    1 yemek kaşığı salça
4.    1 tatlı kaşığı nane,
5.    tuz
6.    su
Hazırlanışı:
1-Kuru tarhana (Ben annemin kış için hazırladığı un tarhanasını kullanıyorum) bir kaseye konulur üzerinede su ilave edilerek yumuşaması sağlanır.
2-Bu arada bir tencereye yağ konur üzerine salça ilave edilerek kavrulur. üzerine nanede ilave edilip karıştırılır.
3-Kavrulan naneli salçanın üzerine ezilmiş tarhana ilave edilip karıştırılarak hemen kaynamış su konulur. (et ya da tavuk suyu varsa daha lezzetli olur.)
4-İçerisne tuz eklenerek kıvamını ayarlayacak miktarda su ilave edilip pişirilerek sıcak servis yapılır.



Bezelyeli Tel Şehriye Pilavı
Malzemeler
  • 1 su bardağı tel şehriye
  • 1 su bardağı bezelye
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • Yeterince karabiber
  • Yeterince tuz
  • Üzerini geçecek kadar  sıcak su (ben tavuk suyu kullandım)
      

Hazırlanışı:
         1-Tencerede yağları kızdırın, ardından tel şehriyeyi ekleyip kavurun.

        2-Kavrulduktan sonra üzerine tavuk suyunu ekleyin.
        3-En son bezelyeleri ve baharatlarını da ekleyip kısık ateşte pişirin.
        4-Altını kapattıktan sonra 10-15 dk.  demlendirip servis yapın.

1 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

tuttum bunu güzel olmuş
ellerine sağlık
hayırlı ramazanlar dilerim