23 Temmuz 2012 Pazartesi

Salçalı Biftek


Akşam yemeği için buzdolabına baktığımda 3 büyük parça bifteği gördüm. Onları tek parça kızartmak istemedim. Eski yemek tariflerini karıştırırken salçalı bifteği gördüm ve onu yapmaya karar verdim. Değişik şekillerde yapılabilen bu yemeği ben alttaki tarife göre hazırladım.
Malzemeler
·       3 büyük parça biftek
·       1 adet kuru soğan
·       3 adet domates
·       1 yemek kaşığı salça
·       1 çay bardağından 1 parmak kadar az sıvı yağ
Hazırlanışı:                     
1-Öncelikle bir tavaya sıvı yağı koyup iyice kızdırdım. Daha sonra biftekleri içerisine koyup önce bir tarafını daha sonra diğer tarafını kızarttım. (Kızartırken içerisine çatal batırmayın yoksa suları akıp kuru olur.)
2-Kızaran biftekleri bir kaba alıp üzerini örttüm. Bu arada bifteği kızarttığım yağa çok küçük doğradığım kuru soğanları ilave edip hafif ölünceye kadar pişirdim ve üzerine kabukları soyularak çok küçük doğranmış domatesleri  ve salçayı ve 1 su bardağı kadar suyu ilave ettim.
3-Sos pişince biftekleri parmak genişliğinde doğrayıp tepsiye dizdim ve üzerine hazırladığım sosu dökerek ağzı kapalı bir şekilde  fırında pişirip pilav ve patates püresi ile servis yaptım.
           

1 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

İFTARDA NE GÜZEL OLURDU,ELLERİNE SAĞLIK CANIM...