19 Ağustos 2012 Pazar

Ramazan Bayramı Tatlıları

Ramazan Bayramı Tatlı ve Yemeklerim
Nihayet 11 ayın sultanı ramazanın sonuna geldik. Bugün itibariyle bende bayramı da fırsat bilerek tatile çıkıyorum. 15 gün kadar olmayacağım. Tatilde fırsat bulup bir şeyler eklermiyim bilmiyorum ama ben gelene kadar ziyaretlerinizi esirgemezseniz mutla olurum.
Herkese iyi bayramlar dileyerek daha önce yaptığım baklava tarifiyle sizleri başbaşa bırakıyorum.
Bu hamurla aşağıdaki üç tepsi baklava çıktı. Tarifi emine hanımın sitesinden aldım. İlk baklavanın yapıp aşamalarını yine emine hanımın sitesinde ayrıntılı olarak görebilirsiniz.


Malzemeler
Hamuru İçin:
·       1 yumurta
·       1 su bardağı sıvı yağ
·       1,5 su bardağı süt
·       1 yumurta
·       1 paket kabartma tozu
·       1 çorba kaşığı sirke
·       4-4,5 bardak un
Şerbeti İçin:
·       5 su bardağı su
·       6 su bardağı şeker
·       bir kaç damla limon suyu
·       Şerbeti 10 dk. kaynatıp limon suyunu katın ve ocaktan alın. Ben biraz fazla koyu yaptım.
Diğer Malzemeler:
·       Açmak için Buğday  nişastası ve
·       Un
·       Ceviz
·       250 gr. Tereyağ (arzu ederseniz sıvı yağ margarin ya da bunlardan yapacağınız karışımlar)
Hazırlanışı:                     
     1-Hamuru için sayılan malzeme ile yumuşak bir hamur yapıp 10 dk. kadar dinlendirin. (ben gece yatarken hamuru yoğurdum ve sahurda kalkıp açtım çok iyi dinlenmişti  ama siz bu kadar uzun bekletmeyin çünkü bu süre içerisinde hamur biraz gevşemişti açarken biraz zorlandım) 
2-Hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler yapın.
     3-Nişastayı aynı miktarda un ile karıştırıp. Bununla bezeleri mümkün olduğu kadar açın.(parşömen kağıdı gibi olması gerekiyor)
     4- Açtığınız hamuru gevşek bir şekilde oklavaya dolayıp, iki yandan ortaya doğru büzün.
      5-Büzdüğünüz yufkayı gazete kağıdı üzerine bir elinizle ucundan tutarak açın.Bu arada büzgüleri bozmamaya dikkat edin.
 6-Yufkayı bu şekilde biraz kuruması için 5-10 dk. bekletin.
      7-Kenarlarını bıçak ile kesip düzeltin ve çıkan parçaları da hamurun üzerine koyup cevizini serpin.
  8-Yufkayı kağıdın iki ucundan tutup ortaya doğru kademe kademe katlayın. Bu işlemi karşılıklı iki taraftan ortaya doğru yapacaksınız.
   9-Rulo şekline getirdiğiniz yufkayı 4 cm. kadar uzunlukta kesin.
   10-Tepsiye sıralayıp bir gün bu şekilde bekletin.
         11-Burmalar içinse yufkayı yine açabildiğiniz kadar ince açtıktan sonra üzerine bolca ceviz serpip yine oklavaya sararak iki ucundan tutup ortaya doğru hafifçe büzdükten sonra  3-4 cm olacak şekilde kesip yan yana tepsiye sıralayıp bir gece bekletin.
     
         12-Serme baklavayı ise yine çok ince açtıktan sonra açılan yufka düz bir şekilde tepsiye yerleştirilir. Tepsinin kenarından sarkan yufkalar kesilerek yine kat olarak tepsiye yayılır. Aralarına 2-3 yufkada bir ceviz serpilir. Bu da yine bir gün bekletilip pişirilir.
         (malesef bu tatlının kızarmış halini çekmeyi unutmuşum)
          13-Ertesi gün baklavaların üzerine yağ hafif yakılarak dökülüp 180 derecede ağır ağır kızarana kadar pişirin.
          14-Şerbeti ılık hale gelince tatlının üzerine dökülür. (Ben tatlıyı pişirdikten bir gün sonra şerbeti hazırlayıp sıcağa yakın ılık halde tatlıların üzerine döktüm).
          15-Misafirlerinize zevkle ikram edin.

Hiç yorum yok: