16 Ağustos 2012 Perşembe

Ramazan menüsü 28.gün

28.GÜN MENÜSÜ
1-soğuk yarma çorbası
2-Patatesli mantı
3-Semiz otu salatası
4-Un helvası
Patatesli Mantı
Benim anne tarafım Kayserilidir. Bu nedenle mantıya özel bir yatkınlığımız vardır. Hem yemesini hem yapmasını çok severim. Kayseri’de çok çeşitli mantılar yapılır. Daha önce klasik Kayseri Mantısını yapmıştım. Bu seferde değişiklik olsun dedim Pazar günü iftar için hazırladığım mantıyı sizlerle paylaşayım istedim. Mantı deyince korkmayın. İnanın bu mantıyı yapmaya saat 17’de karar verdim ve iftara hem soğan çorbası (onunda tarifini vereceğim) hem mantıyı yaptım. Bir güzelde salata yaptım tam ezan vakti her şeyle sofradaydık . Şimdi gelelim tarife.
Malzemeler
·       4 su bardağı un
·       1 yemek kaşığına yakın tuz
·       1 su bardağından bir parmak fazla su
Hazırlanışı:                     
1-Unu bir kabın içerisine alıp tuz ve suyla çok katı bir hamur hazırlayalım. Ben çok katı hamur yoğuramam derseniz 1 yumurtada kırabilirsiniz ama ben koymadım. Mantı hamuru çok sert olacak şekilde yoğrulur. Öyleki yoğururken elleriniz kırmızı olacak. Hamuru bezelere ayırıp dinlendirin. Ne kadar iyi dinlenirse açılması o kadar kolay olur. Hamur dinlenirken içini hazırlıyoruz (Bu arada benim için bir gün önceden hazırdı). Bunun için haşlanmış patatesler rendelenir veya ezilir. İçine 1 orta boy soğan çok küçük şekilde doğranır. Lor peyniri ilave edilip tuz da konularak güzelce karıştırılır
2-Evet sıra geldi dinlenen hamurlarımızı açmaya. Hamurları 05 milim incelikte açıyoruz. (bildiğimiz mantı hamuru kalınlığı)
3-Açılan hamurları takriben 4x4 boyutunda karelere kesip ortasına hazırladığımız peynirli içi koyup üçgen şeklinde kapatıyoruz.
4-Hazırlanan üçgenleri bolca katı yağ ile yağlanmış tepsiye uç kısımlar birbirinin altına gelecek şekilde sıkıca yerleştiriyoruz.
5-Tepsiyi ocak üzerinde çevirerek hamurların altının hafif kızarmasını sağlıyoruz.
6-Bu arada diğer bir yerde salçalı su hazırlayıp kaynatıyoruz. Bu kaynayan suyu ocak üzerinde kızarmakta olan mantıların üzerine döküp mantılar yumuşayıncaya kadar haşlıyoruz.
7-Sıcak olarak sofraya getirip sarımsaklı yoğurt ve baharatlarla süsleyerek servis yapıyoruz.


                                            Un Helvası



Malzemeler
    
    125 gr margarin veya tereyağ·      
  2 su bardağı un
    1 su bardağı şeker
    2.5 su bardağı su  veya süt
Hazırlanışı:
 1-Bir tencereye yağ konur eriyince üzerine un ilave edilip iyice kavrulur. Nekadar çok kavurursanız rengi o kadar koyu olur. Bu nedenle kendi zevkinize göre kavurma işlemine son verin.
2-Diğer tarafta şeker ve su bir kapta karştırılarak şeker eriyinceye kadar karıştırılır.
3-Hazırlanan şerbet kavrulmuş unun üzerine dökülüp pişirilir. Bu esnada içerisine fındık, ceviz vb. de eklenebilir.
4-Un suyunu çekince demlendirilip şekil verilerek servis yapılır.

2 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

menüde mantıda harika görünüyor ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

eline sağlık sibelciğim mantı çeşitlerini yapmayı ben de seviyorum. ben bilecikliyim bizde de patatesli mantı yapılır fakat daha değişik olarak. şimdi bunu da merak ettim. sevgiler