7 Ekim 2012 Pazar

Marmelatlı Kurabiye

Geçtiğimiz günlerde erik marmelatı yaptım. Erik marmelatı yapmışkende aklıma marmelatlı bir kurabiye yapmak geldi.
Ben erik marmelatı kullandım ama sizler istediğiniz bir marmelatlada yapabilirsiniz.

Malzemeler
  • 125 gr margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • yarım paket paking powder
  • aldığı kadar un
  • Marmelat
  • üzeri için pudra şekeri

Hazırlanışı
1-Oda sıcaklığındaki margarinin üzerine  tüm malzemeler konularak yumuşak bir hamur yoğrulur.
2-Hamur yarım cn kalınlığında açılarak bardakla kesilir. Ben çay bardağını tercih ettim.
3-Dairelerden birinin üzerine çay kağığı ile marmelat konur. İkinci parçanın üzeri artı şeklinde bıcakla kesilerek marmelatlı parçanın üzerine yerleştirilir.
4-Bir çatal yardımıyla kenarlardan bastırılarak hem şekil verilir hem de iki parça birbirine yapıştırılır.
5-Fırında hafif pembeleşene kadar pişirilir.
6-Fırından çıkıp hafif ılıyınca üzerine pudra şekeri serpilip servis yapılır.



1 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

volkan kurabiye gibi olmuş ellerine sağlık çok güzeller