21 Ocak 2013 Pazartesi

Arap Kurabiye





   

Daha önce değişik birkaç sitede görüp birinden aldığım bir tarifti. Uzunca bir süre nasıl olur ki derken bir gün denedim ve enfes bir kurabiye oldu. Gerçekten misafirlerinize zevkle ikram edebileceğiniz sürpriz bir kurabiye.
    Uzun zamandır eklenmeyi bekleyen bu kurabiyemi nihayet ekleyebildim.
Malzemeler
 3 haşlanmış yumurta sarısı
1 paket oda sıcaklığında margarin
1 paket vanilya
aldığı kadar un
Üstünü kaplamak için:
1/2 su bardağı pudra şekeri
1/2 su bardağı nesquik
                         
Hazırlanışı:
       1-Haşlanmış yumurta sarıları ile margarin iyice yoğurulur.
       2-Daha sonra iyice birbirine karışan margarin ve yumurtaya vanilyayı ekleriz.
  3-Kıvamını ayarlayabilmek için azar azar unumuzu ilave edip bir taraftan da hamuru yoğururuz.
  4-Hamur şekil verebileceğimiz kıvama geldikten sonra yuvarlak kurabiyeler yaparak tepsiye dizip, önceden ısıtılmış fırında 170 derecede 15-20 dakika kadar pişirilir.  

   5-Üzeri sararmaya başladığında eğer içini de çekmişse fazla kızarmadan fırından çıkarıp daha önceden geniş bir kapta karıştırdığımız üst kaplama malzemesine bulayarak servis yaparız.

3 yorum:

Rümeysanın Elleri dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.Yurtalar neden çiğden konmuyor merak ettim bir sebebi var
mı?

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

ben de haşlanmış yumurta sarısı ile yapılıyor olmasına hayret etmiş ve henüz denememiştim :) şimdi tekrar görünce denenmeli diye düşündüm,ellerine sağlık canım..

anne eli gibi dedi ki...

bende bir kez yapmıştım,misafirlerim çok beğenmişti ama bloga koymak için bir daha yapamadım,sıra gelmiyor ki :)eline sağlık..