11 Nisan 2013 Perşembe

Jöleli Kolay Pasta

Gerçekten bence adı kadar yapımıda kolay bir pasta.
Malzemeler
1 kg süt
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
7 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya
1 çay bardağı hindistan cevizi
1 yemek kaşığı tereyağ (koymaya bilirsiniz)
bebe bisküvisi
1 paket jöle (kullanılan meyveye uygun)
Mevsim meyveleri

Yapılışı
1-Ben öncelikle un,nişasta, şeker ve sütle bir muhallebi hazırladım.
2-Muhallebi pişince içerisine vanilya, yağ ve hindistan cevizini ekleyip nikserle çok güzel bir şekilde çırpıp soğumaya bıraktım.
3-Hafif ılık olan muhallebinin yarısını ıslak tepsiye döküp yaydım ve üzerine bebe bisküvisi sıraladım.
 

4-Kalan muhallebiyi de bisküvilerin üzerine döküp buzdolabına koydum. üzerine meyveleri yerleştirdim.
5-Bu arada üzerindeki tarife göre jöleyi hazırlayıp hafif donmaya başlayınca tepsideki meyvelerin üzerine döküp donmaya bıraktım .

6-Jöle donunca servis yaptım.
Not: bir dahaki sefere tepsiye önce jöle üzerine meyve bunlar donunca üzerine tekrar jöle koyup iyice donduktan sonra muhallebi ve bisküvi işini yapıp servis sırasında tepsiyi ters çevirerek kullanacağım. Çünkü föle donmadan pudingin üzerine dökünce sıvı olması sebebiyle bisküvilere doğru aktı ve tatlı çok yumuşak oldu.

3 yorum:

Derya dedi ki...

Merhaba Sibel hanım, bana bir davet göndermişsiniz, çok teşekkür ederim çok naziksiniz, yapım gereği çok sosyal birisi sayılmam, özellikle blog camiasındaki toplantılar ve tanışmalar konusunda, biraz daha çekingenim o konularda, O yüzden ben gelemem fakat çok sıcak ve samimi bir davetti çok teşekkür ederim :)

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

gerçekten çok pratik .bebe büskivisine de bayılırım zaten :D Ellerine sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

bir ara çok yapardım bunu
ellerine sağlık çok güzel olmuştur kesin