28 Mayıs 2013 Salı

İran'da Bir türk

İşim gereği yurt içinde ve yurt dışında işlerim oluyor. Bu yıl karşıma İran çıktı. geçen yıl aynı tarihte de Almanya/Münih teydim.

Önceleri İran hakkında pek bir fikir sahibi değilken gidince çok memnun oldum.  Tahran, İran İslam Cumhuriyeti'nin başkenti, Tahran Eyaleti'nin merkezi ve 15 milyonu aşan metropol nüfusuyla İran'ın en büyük kentidir. Saat olarak bizden 1,5 saat öndeler. Ulaşımlarda fiyatlar bize göre çok ucuz olduğu için taksi kullandık. taksilerde taksimetreye rastlamadım pazarlık yapıp gideceğimiz yere göre fiyat belirledik. Genellikle 10 tümene yolculuk yaptık bizim paramızla 5 TL. kaldığımız otel küçük ama temizdi. kahvaltı sofrası çok güzeldi. Ama otelde yemek çıkmıyordu. Eğer yemeği otelde yemek isterseniz anlaştıkları yerden getirtiyorlar ve üzerine de servis ücreti ekleyerek restorantta ya da odanızda size servis ediyorlar. 50 dolara güzel odalar bulabilirsiniz. Kaldığımız otelin odasında küçük bir mutfak köşesi de vardı. Oda da su ısıtıcısı ve fincan bulunuyordu ve her gün çay koyuyorlardı. İsterseniz suyu ısıtıp odanızda çayınızı kahvenizi yudumlayarak işlerinizi yapabilirsiniz.

İrandaki tüm kadınlar kapalı ama sanıldığının aksine çarşaf çok yaygın değil. Ama mutlaka uzun kollu ve diz üzerinde bir tunik ve onun üzerine bağlayacağınız bir şalla tüm gününüzü rahat geçirebilirsiniz.


 
İran gezim Ankaradan sabah 8,00 uçağı ile başladı. yerel saatle 13,00 gibi İran da olduk. daha sonra bizi karşılayan görevli tarafından kalacağımız otele bırakıldık.  ilk gün etrafı bilmediğimiz için yemeği otele istedik. Yemek dışarıdan isteniyor otel görevlileri tarafından servise hazırlanıyor. Bu yemeği ister restorantta isterseniz odanızda yiyebilirsiniz. yemeğin yanında pilav getiriyorlar üstelik bu pilav öyle böyle değil koca bir tabak.  ilk başta alışık olmayanlara farklı gelebilir ama  bizim yıllar öncesinden İranlı komşularımız olması ve onlardan iran pilavını tatmamız sebebiyle ben zaten bu tada alışıktım ve de Ankara da çok pilav tüketmezken aşağıda gördüğünüz pilavı her yemekte tükettim. Yemek bloğu olmam sebebiyle gelirken pirinç ve safran aldım yakında evde kendim pişirip tarifi sizlerle paylaşacağım. üzerindeki kırmızı şeylerde barberries (bizde sanıyorum diken üzümü diye biliniyor hafif mayhoş bir tat) sarı olanlarda safranla renklendirilmiş kısmı.  pilav sade pişiriliyor ve tere yağ yanında servis ediliyor isteyen yağını pilava sonradan ekleyerek yiyor. Daha önce iran makarnası yapmıştım tuz biber dergisinde yayınlandı.


Oteldeki kahvaltıdan oluşan kahvaltı tabağım

Tuğrul Bey'in Rey kentindeki türbesi
Milad Tower,Tehran,IRAN
İran'ın Halıları

Yemekleri (porsiyonlar çok büyük)
Taze sıkılmış meyve suları ve pastaları çok meşhur (kavun suyu ilk kez içtim çok lezzetliydi)
İran Şahının sarayı

İran Şahının Sarayı
Büyük baazar (her şeyi uygun fiyata bulabileceğiniz bir yer)
Özel İran Pilavı

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Blogunuzu cok begendim adasim :)
ben de bir kac yil once İran' a gitmiştim, pilavları şahane gerçekten... Decoridea'ya da beklerim, sevgiler...

Unknown dedi ki...

Blogunuzu cok begendim adasim :)
ben de bir kac yil once İran' a gitmiştim, pilavları şahane gerçekten... Decoridea'ya da beklerim, sevgiler...