17 Eylül 2013 Salı

Baklava yufkasından ıspanaklı çıtır börek

Son derece kolay ve bir o kadarda lezzetli bir börek. Ben bu kez ıspanak kullandım ama her türlü iç malzemesi ile çok lezzetli börekler elde etmek mümkün.

Malzemeler
1 paket baklavalık yufka
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı su
İç Malzemesi
1 kg ıspanak
üzeri, için 1 yumurta sarısı

Yapılışı
1-Sıvı yağ ve su karıştırılır.
2-Bir yufka serilip üzeri ne fırça ile sulu yağ karışımı sürülür sonra bir kat yufka konur ve dört yufka üst üste konarak bu şekilde yağlanır.


3-Bu arada ıspanaklar güzelce yıkanıp kıyılır ve hafifçe kavrulur. İstenirse içerisine lor peynirde konulur. Hazırlanan iç malzemesi hazırlanan yufkanın uzun kenarına konularak rulo şeklinde sarılır.

4-Hazırlanan rulolar tepsiye yerleştirilip üzerine yumurta sürülür ve kesilerek fırına konulur.
5-Pişen börekler hafif ılıyınca güzelce servis edilir.




6 yorum:

yasaminta kendisi dedi ki...

baklava yufkasindan ispanakli boregi ben de yapmistim.gercekten harika oluyor.eline saglik.sevgiler:)

zeynep dedi ki...

Bana biraz yağlı geldi baklava yufkası sizce nasıl belki markadan markaya fark edebilir.
Afiyet olsun..

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık görüntü çok iştah açıcı sevgiler :))

sibelinmutfagi dedi ki...

zeynepcim sanıyorum markaya göre değişiyor ama yağı biraz daha azaltılabilir

nilsss dedi ki...

canım ellerine sağlık en kısa zamanda denemek istiyorum

Unknown dedi ki...

Börek mutfağımızda sıkça yer alır.. Bir dahakini baklava yufkasıyla yapayım. çok güzel hazırlamışsınız. Ellerinize sağlık....