16 Kasım 2013 Cumartesi

Portakallı Karides Güveç

Balık Ziyafeti
 
Geçtiğimiz günlerde kendimize şöyle güzel bir balık yapalım diye balıkçıya gittiğimizde oğlumun gözüne kabuklu karidesler ilişti. Ona değişik gelince benden yapıp yapamayacağımı sordu. Bende ona kabuklusu ile uğraşamayacağımı ama temizlenmişini göstererek bak “kabuklarını çıkarınca bu hale geliyor” diyerek temizlenmişini gösterdim. Oda onu almayı kabul edince dondurulmuş karides ve alabalık alıp eve döndük. Hemen alabalıkları tereyağında kızarttık o yüzden özel bir tarif veremiyorum. Ama karidesleri nasıl yapayım diye araştırırken http://www.ekolay.net/kadin/yemek  sitesinde bir Fransız yemeği olan  portakallı karides güveç gördüm ve o tarifi denedim. Arkasından da sıcak tahin helvasını yaptım.
Malzemeler
·        1 adet orta boy portakalın kabuğu
·        12-15 adet dondurulmuş karides
·        1 çay kaşığı tuz
·        1 çay kaşığı karabiber
Üzerinin harcı için gerekli olan malzemeler
·        ½ su bardağı rendelenmiş kaşar
·        4-5 dilim bayat ekmek içi
·        1 tatlı kaşığı kırmızı biber
·        1 çay bardağı zeytinyağı


Hazırlanışı:
 1-Öncelikle portakalın kabukları ince soyulur ve çok ince doğranarak yağlanmış güvecin altına yerleştirilir.
 2-Üzerine dondurulmuş karidesler donu çözülmeden konulur. Üzerine tuz karabiber serpiştirilir.
3-Daha sonra üzerine harcı konulur.
4-Harcın hazırlanması için öncelikle bayat ekmek içleri iyice ufalanır. Ya da robottan geçirilir.
5-İçerisine kaşar peyniri ve biberde eklenerek  karıştırmaya devam edilir.
6-Hazırlanan bu karışım güvecin üzerini örtecek kadar karideslerin üzerine yayılır.
7-Son olarak zeytin yağı tüm ekmekli karışımın üzerini kaplayacak şekilde damla damla dökülür.
8-Sıcak fırında 12-15 dk. Arasında pişirilip sıcak servis yapılır.

3 yorum:

Petrl dedi ki...

kendim yedim karidesi .ama esim sevecgni zannetmiyrum:/ .sizi takip edemiyrm ceptn girdgm icin:/ :@

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Ben hiç karides alıp ayıklamadım, pişirmedim..Bu yüzden zorluğunu bilmiyorum.:) ama bir kaç kez yedim..Ne de olsa kara çocuğuyuz, balıktan başka deniz ürünlerini fazla tükettiğimiz söylenemez.merak ettim bunu şimdi.

Değişik bir yemek olmuş, ellerine sağlık canım..

sibelinmutfagi dedi ki...

Aynurcuğum
hazır dondurulmuş karideslerle güzel şeyler yapılıyor dediğin gibi bizler kara çocuğuyuz ama yinede güzel oluyor