21 Ocak 2014 Salı

Çikolatalı kestaneli yaş pasta

Malzemeler
3 yumurta
3 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
1 yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı sıvı yağ
2 yemek kaşığı su
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
 İçi:
1 kase kestane püresi
Ganaj
1 kare bitter çikolata
1,5 beyaz çikolata
1 kutu krema

Yapılışı
1-Öncelikle ganaj krema hazırlanır. Bunun için krema bir tencere içerisine konulup ısıtılır. İçerisine kırılmış çikolatalar konulup krema sıcaklığında çikolataların erimesi sağlanır. Mikserle çırpılarak soğuması için buz dolabına konur ve ara sıra mikserle karıştırılarak soğutulur. Ben bunu bir gün önceden hazırladım. (Çırpma esnasında sıvı kremalı çikolata katılaşacaktır.)
2-Akşam eve gelince de yumurta ve şekerleri çırpıp içerisine sıvı yağ ve suyu koyup kuru malzemeleri ekledim. Son olarak kuru malzemeleri koyup hafif karıştırdıktan sonra yağlanmış unlanmış kek kalıbında pişirdim.
3-Kek pişince ikiye kestim ve süt ile bir parçasını ıslatıp üzerine ganajı sürdüm. Sonra üzerine kestane püresini yayıp ikinci parçayı koydum.



4-Son olarak üst parçayı da sütle biraz ıslattıktan sonra kalan ganajla etrafını kaplayıp dinlenmek üzere buzdolabına kaldırdım. En az yarım gün dinlenirip servis yapılır.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Ooooo süper görünüyor,tadıda çok güzeldir eminim,ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

kestaneye bayılırım bır de pastanın ıcınde harıka olmustur elınıze saglık